1 weekje gehad - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mila Schmidt - WaarBenJij.nu 1 weekje gehad - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mila Schmidt - WaarBenJij.nu

1 weekje gehad

Door: Mila

Blijf op de hoogte en volg Mila

11 April 2015 | Nepal, Kathmandu

Hoi allemaal,
Mijn eerste weekje is voorbij! Vorige week zaterdag vloog ik om 12:00 uur naar Kuala Lumpur. Goeie lange eerste vlucht van ongeveer 14 uren gehad. Niet heel veel geslapen maar het was oké. Toen kwam in om 06:30 uur aan in Kuala Lumpur en daar moest ik 2 uren wachten voor m'n volgende vlucht naar Kathmandu. Hier zat ik in een heel klein vliegtuig met weinig beenruimte en een lieve Nepalese man naast me die een beetje Engels kon. Deze vlucht duurde 4 uurtjes en om ongeveer 11:30 uur landde ik in Kathmandu. Eerst op m'n tas wachten wat lang duurde en wat heel chaotisch was maar ik had m'n tas gevonden. Toen stapte ik van het vliegveld en er kwamen allemaal mensen op me af of ik een taxi wilde. Ik schrok ervan! Uiteindelijk opgehaald door Prema (werkt voor de organisatie) en ik reed met twee anderen met een taxi naar het Programme House. En toen kwam het chaotische van Kathmandu. Overal rijden auto's Kris kras door elkaar, langs elkaar en om elkaar heen. Shokkend was dat.

Toen kwamen we bij het huis aan waar we werden verwelkomd door Rajesh, de organisator en zijn vrouw. Erg mooi en groot huis met veel vrijwilligers. Ik kreeg een kamer met 6 andere meiden. Het zijn extreem harde bedden dus de eerste ochtend had ik Al wat spierpijn maar ik ben er inmiddels aan gewend. Zondagmiddag hadden we vrij en s'avonds kregen we ons eerste avondeten, rijst wat we met onze handen moesten eten want dat is hier heel normaal! Nu ga ik wat vertellen over wat we gedaan hebben deze week.

Maandag hadden we culturele lessen en werden we verwelkomd met een soort ritueel waarbij we een stip van rode rijst op onze hoofd kregen. En s'middags werden we in groepjes verdeeld en toen moesten we gebouwen vinden. We zijn met z'n 14en als nieuwe vrijwilligers in het huis. Ook kregen we allemaal een Nepalese naam. Mijn Nepalese naam is Mira.
Ik heb maandag hele erge last van heimwee gekregen en had het even heel erg moeilijk gehad tot donderdagochtend. Ondertussen heb ik wel meegedaan met alle activiteiten maar heb het wel even moeilijk gehad. Er waren hier gelukkig 2 Nederlanders en veel mensen die me erg hebben geholpen en gesteund. Ook veel met papa en mama gebeld.

Dinsdag ook lessen gehad en hebben we een jurk op maat gekocht die we vrijdag op konden halen. Woensdag zijn we naar de Stuppa, een grote tempel, geweest in Kathmandu. Dit was heel erg mooi! Donderdag moesten we producten zoeken en kopen op een grote, drukke markt.

Vrijdag hebben we een hiking toch gedaan van 5 uren. Was erg mooi! S'middags hebben we de jurken (met broek) opgehaald en deze hebben we s'avonds gedragen bij het eten wat we zelf moesten koken. Vandaag hadden we vrij en ben ik met drie meiden naar de Monkey Tempel geweest. Een tempel waar buiten heel veel apen lopen. S'middags naar Thamel (een stad) geweest.

Met de heimwee gaat het inmiddels al wat beter. Ik bekijk de dagen dag voor dag en zie hoe het loopt.

Morgenochtend vertrek ik met een Duits meisje naar het project met 40 kinderen (waaronder baby's!). Ik heb een simkaartje met een beetje internet gekocht omdat er in het weeshuis niet echt goed internet is.

Groetjes Mila

  • 11 April 2015 - 15:23

    Ayla:

    Hey lieve miel!!
    Klinkt echt super leuk wat je allemaal gedaan hebt, ben mega jaloers!! Ben ook benieuwd hoe t bij de Kids gaat zijn:) echt super veel plezier en geniet er van. Heel veel liefs

  • 11 April 2015 - 15:27

    Iris Mimpen:

    Heee lieve Miel,

    Eerste weekje is altijd even lastig maar ik weet zeker dat je het super leuk gaat krijgen daar. Zo bijzonder en leuk wat je allemaal doet en nog gaat doen. Veel plezier en ga ervan genieten!!!

    Liefss

  • 11 April 2015 - 15:34

    Detta:

    Lieve Mila,
    Wat leuk om dit te lezen!
    Ook benieuwd naar de foto's!
    Eindelijk gaan genieten! Morgen
    Weer even wennen maar dan ga je de
    Kids zien! Leuk! Heel veel plezier!
    Dikke kus

  • 11 April 2015 - 15:52

    Ina:

    Ach lieverd, wat een ervaringen allemaal! Super, zoals je je er door heen slaat! Fijn, dat je ons allen je reis laat mee beleven, "Mira "! Heel veel succes Mila en een hele dikke knuffel van Anton en Ina

  • 11 April 2015 - 15:58

    Peter:

    Goedenavond Lieverd,

    Met veel plezier je blog gelezen! Een hiking tocht van 5 uren lijkt me prachtig ben benieuwd of je veel moest dalen en stijgen. ik ben ook benieuwd hoe de kinderen zijn als je daar morgen heen gaat.

    Succes morgen en een dikke tut

  • 11 April 2015 - 17:41

    Trang:

    Lieve Miel!

    Wat een cultuurschok hè? Even wennen de eerste week, maar je gaat het super hebben met de kinderen en zij met jou. Ben benieuwd naar je volgende verhalen!!

    Dikke kus en liefs

  • 11 April 2015 - 22:16

    Arnold:

    Lieve Mila (Mira

  • 12 April 2015 - 03:24

    Marij:

    Lieve Mila

    Nou dame, je bent het aan het doen, super. Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat het in het begin nog wennen is. De combinatie van jetlag en cultureshock kan er flink inhakken. Ik moet zeggen dat ik wel een beetje jaloers op je ben, volgens mij heb ik je wel eens verteld dat ik het allerliefste in Nepal zou willen wonen. Tja en dat doe jij nu. Ben benieuwd hoe het werk met de kinderen zal bevallen. Ze zullen wel als trosjes aan je armen hangen. Geniet, dikke kus, Marij

  • 12 April 2015 - 10:12

    Sytze En Ina:

    Lieve Mila
    Prachtig verhaal en een aantal plekken die je beschrijft komen ons zeer bekend voor. Vooral de stuppa bij Bodnath vonden wij prachtig! We hopen voor je dat je nog meer van het land gaat ontdekken!
    Wat een voorrecht dat je daar mag zijn!
    Gun jezelf deze ontdekkingen en uitdagingen. Jij maakt verschil bij deze kinderen door er voor hun te zijn!
    En natuurlijk mag je wel even heimwee hebben! Dit is een stap in je leven die je nooit weer vergeet en wij vinden je verschrikkelijk dapper.
    De kinderen daar hebben geen thuis of iets dus jij mag nu een beetje hun thuis creëeren .
    Zet em op!
    En misschien kun je nog wat foto s op deze site plaatsen zodat ook wij nog weer even kunnen genieten van dat prachtige Nepal!
    Heel veel succes, dikke kus van Sytze en mij

  • 12 April 2015 - 14:43

    Klaske:

    Lieve Mila,
    1 week en al heel veel ervaringen. Vele mensen zijn jaloers op jou dat je dit mag gaan doen en beleven. Tuurlijk is t even wennen, maar ik voel dat je t straks allemaal super mooi en bijzonder gaat vinden. Die kinderen waaronder ook baby's zijn straks niet bij je weg te slaan. Je zult hen een fantastisch gevoel kunnen geven. Ga genieten van alles wat je doet, meemaakt en nog allemaal gaat beleven. Ik en vele mensen zijn trots op jou dat je dit doet. Go for it.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel van Klaske

  • 13 April 2015 - 11:38

    Liz:

    Lieve Mil!
    Wat super om te lezen dat je allemaal leuke dingen doet!! Met de heimwee komt het helemaal goed! Het is gewoon zo'n andere wereld.
    Heel veel succes en vooral heel veel genieten!!
    Liefs, Liz

  • 14 April 2015 - 08:56

    Kiki:

    Wat klinkt het gaaf wat je allemaal doet! Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal! En ik ben heel benieuwd naar je nieuwe jurk! ;)

    Kus van zus

  • 14 April 2015 - 19:53

    Marijke:

    Haha Mila,
    Goed te horen van je en je belevenissen van de eerste week. Ook wij zijn heel benieuwd naar je nieuwe nepaleense outfit! Misschien een foto binnenkort. Je hebt al heel wat beleefd zoals we lezen in een week.
    Jetlag en cultuurverandering, een andere wereld dus. Geniet ervan en we zijn benieuwd naar verdere verhalen
    Liefs Rob en Marijke

  • 16 April 2015 - 10:50

    Giny Jacobs-Meins:

    Fijn dat het steeds beter gaat, we worden op de hoogte gehouden door Detta en oma en deze blog natuuurlijk. We zijn er van overtuigd dat de komende weken steeds beter gaat. Heb zelf een keer 2 liter cola door een keuken gegooid, en dat lucht echt op. Op z'n Gronings gezegd: Kop d'r veur!!! Zal je vast wel lukken om straks terug te kijken op een fantastische periode. We zijn erg benieuwd naar de "cultuurschokken" die te verwerken krijgen, waarschijnlijk een totaal andere wereld dan waarin wij allemaal leven. Stuur gauw foto's

    Groetjes van een nieuwsgierige oom en tante.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mila

Actief sinds 28 Maart 2015
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 2693

Voorgaande reizen:

04 April 2015 - 29 Mei 2015

First travel; Nepal

Landen bezocht: